2000! - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu 2000! - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu

2000!

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

30 Augustus 2011 | Spanje, Sahagún

Vandaag dus de 2000 km vol gemaakt. Wel in een saaie rit over de Noord-Spaanse hoogvlakte. Een nogal onafzienbaar gebied met landbouwactiviteit. Op dit moment vallen die activiteiten nogal mee omdat de oogst al voor 90% binnen is. Gevolg: stoppelvelden voor zover het oog reikt. Onze gids (boekje) gaf de tip om over een afstand van ruim 10 km het wandelpad te volgen omdat de N-weg saai zou zijn. Nou, die moet wel ongelooflijk saai zijn want het wandelpad biedt de uitzichten zoals hierboven aangegeven en trekt als een rechte lijn door het landschap.
Enfin, we zijn aangekomen na ruim 60 km onder de wielen gehad te hebben. We verblijven in een Hostal, een Spaanse tussenvorm tussen een pension en een hotel die ons wel bevalt. Alleen slapen maar ontbijten kun je hier in vrijwel elke bakkerswinkel. Koffie, brood en beleg voor een paar centen dus dat is geen probleem.
Gisterenavond in ons hotel gegeten. Een nogal onduidelijke menukaart bleek uiteindelijk een tapas-kaart te zijn. Niks mis met de lokale tapas aldaar!
Vandaag zijn we om 15.00 uur aangekomen en dat is dus de tijd voor de siësta. Sraks het dorp verkennen en uiteraard op zoek naar genoegdoening voor de inwendige mens.
Morgen meer!
Groeten van de drie.

• 30 Augustus 2011 - 15:57

Bebbel:

2000, dat klinkt heel veul!!! Een felicitatie waard!
    Liefs bebbel

• 30 Augustus 2011 - 16:48

Henk:

Hoi daar de drie mensen.
    Ik ben stil van bewondering voor deze prestatie.
    Ga zo door.
    Houdoe uit Vught

• 30 Augustus 2011 - 18:43

Rob Van 't Hullenaar:

Hulde ik ben werkelijk zeer onder de indruk van deze prestatie. Jullie moeten als je het einddoel haalt ,en wie twijfelt daar nog aan, wel in de hemel komen!!!!!!!!!!!!

• 30 Augustus 2011 - 19:08

Lutgart R:

Dag Rina en 2 medereizigers, alles wat jullie schrijven is voor ons heel herkenbaar. In Fromista hebben wij ook in dat hotel geslapen , en dat is inderdaad een heel saai stuk, maar er komem nog mooie dingen hoor. Hou de moed er maar goed in, dat doen wij ook. We zitten nu in Bregenz en morgen tot Bludenz. Smeer de benen in voor nog twee stevige klims. Groetjes van Jos en Lutgart.

• 30 Augustus 2011 - 19:36

M R Lou:

mariette op bezoek, juist terug van de 4 daagse van de IJZER, mooi gewandeld, en voldaan. Mooie B en B met goed ontbijt....beetje zoals jullie?
    Ferm prestatie van jullie, nu volhouden tot het laatste, wij geven een extra duwtje in de rug....

• 30 Augustus 2011 - 19:47

David Peters:

zo gaat ie goed zo gaat ie beter nog minder dan 500 kilometer! :-)
    alvast ne dikke proficiat poateke en de hollanders! Geniet er nog van en tot binnenkort. Buena suerte.

• 30 Augustus 2011 - 19:58

Gaby Trompet:

Fantastisch wat jullie presteren !
    ik volg met volle bewondering en wou dat ik Rina kon horen hoe ze haar uitleg in het spaans doet
    Als we lutgart mogen geloven (en ze kan het weten) komt er nog een heel mooi stuk...
    Dus volhouden en kijken mee uit
    Groetjes alledrie

• 31 Augustus 2011 - 10:33

Andere Ans:

2000 km.!!!! Pfff. Ik krijg al pap in de benen als ik na 2 km de "aw Brögk" op moet fietsen! En jullie berg op, berg af, 2000km. lang! Sterkte met de laatste loodjes!
    Liefs,
    Andere Ans

• 31 Augustus 2011 - 20:06

André En Carla:

knap zeg. Dat is al een hele prestatie om "u" tegen te zeggen.
    Het einde is in zicht en dus nu doorgaan.