Léon - Reisverslag uit León, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu Léon - Reisverslag uit León, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu

Léon

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

31 Augustus 2011 | Spanje, León

Vandaag op tijd op en om 8.30 uur aan het fietsen. De omgeving verandert niet veel zodat we maar stevig doorfietsen en om 13.15 uur in Léon na zo'n 60 km in redelijk weer aankomen. Wel fris vandaag: vrijwel de gehele rit met fleece en lange broek gereden.
Onderweg een kop koffie gedronken en gezien hoe het ook kan: een vrouw uit Keulen die de loop startte in Burgos probeerde van de uitbaatster te weten te komen of er een trein liep van die plek naar Léon. Ze was behoorlijk ziek en wilde een paar dagen recupereren in Léon. Gelukkig is dergelijk lichamelijk ongemak ons tot nu bespaard gebleven.
In Léon weer een Hostal gevonden en kijkend naar de tijd de Spaanse gewoonte van de siësta weer opgepakt. Straks de stad in en dat zal zeker weer bevallen.
Gisteren in Sahagun gegeten. Het eten was matig. In recordtempo opgediend bleek de "escaloppe de pollo" iets te zijn dat zo leek het naast de kip gelegen had en de "steak" een lokale uitvoering van gehakt. We komen weer tot de conclusie dat de Franse keuken en de Spaanse keuken wel twee heel verschillende begrippen zijn.
Enfin, vanavond hier weer zien, verslag volgt.
Groeten van de drie.

• 31 Augustus 2011 - 14:54

Bebbel:

tja...'t is ook een bedevaart en geen culinaire trip, maar 't zou leuk zijn als 't samen kon gaan... volhouden!
    liefs bebbel

• 31 Augustus 2011 - 16:52

Conny:

Ja een paar weken geleden dacht ik ook dat het wel een culinaire vakantie leek maar dat gaat dus niet helemaal op. Toch maar volhouden lijkt mij.
    En blijven hopen is ook nooit weg!!!!
    Liefs en ik blijf trots op jullie.

• 31 Augustus 2011 - 19:57

DEGEZELLIGE FAM.:

LAATSTE REACTIE VAN ONS... WIJ HOUDEN DE EER AAN ONS OM JULLIE NU REEDS NA MINDER DAN 500KM. VAN DE EINDMEET ALS EERSTEN HARTELIJK EN WELGEMEEND TE FELICITEREN VOOR JULLIE PRESTATIES...WAT VOORBARIG MISSCHIEN... MAAR WIJ GELOVEN ER IN... TOT NU TOE IS ALLES TOCH PRIMA VERLOPEN... GEEN LEKKE BANDEN ( MET EEN KOGA KAN OOK NIET Hé ) , GEEN NOEMENSWAARDIGE LICHAMELIJKE KLACHTEN...HET EINDE VAN DE TUNNEL IS IN ZICHT...EN ZOALS BELOOFD...EEN KAARSJE BRANDEN IN COMPOSTELLA... GENIET VERDER NOG VAN DE RESTERENDE WELVERDIENDE VRIJE DAGEN , EEN GOEIE TERUGREIS EN TOT GAUW!!! DE GEZELLIGE COMPAGNIE

• 01 September 2011 - 08:43

Lut:

sjiek ,sjiek,sjiek,al 2000km in de benen....wie doet jullie na ????