De laatste dag in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu De laatste dag in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Santiago

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

12 September 2011 | Spanje, Santiago de Compostella

Na de op mij uitgebrachte lofzang moet uw scribent zich uiteraard nogmaals schrijven van een dagverslag.
Vandaag gestart met een bezoek aan de markthal. De verwachtingen waren iets hoger dan de werkelijkheid: veel van de stalletjes bleken gesloten. Toch leuk de sfeer die we in België en Nederland niet zo kennen te proeven.
Aansluitend onszelf getrakteerd op een kop chocolade. In Spanje bestaan speciaalzaken waar je chocoladedrank en chocolade kunt krijgen als in een café. Lekker dus.
Er blijkt in Samtiago een tentoonstelling te zijn van tekeningen van Picasso. Het gaat om tekeningen van 1932 tot 1935. De omvang van het oeuvre van Pablo blijft verbazen. De kwaliteit natuurlijk ook; zeer de moeite waard om dit bezoek te doen.
Vervolgens ingepakt, ingecheckt via internet, kortom klaar gemaakt voor de reis van morgen.
In de namiddag het museum van de cathedraal bezocht. Ook zeer de moeite waard.
We sluiten de middag -hoe kan het ook anders- af op het terras dat we bezochten op de dag van aankomst in Santiago.

Dan nu deel 4 van het feuilleton.
Bij de start van de reis meldde ik al dat Ton de reis op slippers aanving. Dat heeft hij volgehouden tot St. Jean Pied de Port. Daar zag hij een wandelaar (!) op teenslippers. Kijkend naar het risico dat er nog gelopen moest worden bergop leek het hem toe dat dit record toch niet verbeterd kon worden en is overgeschakeld naar de sportschoenen. Derhalve geen vermelding in het book of records.

Morgen meer.
Groeten van de drie.

• 12 September 2011 - 16:34

Bebbel:

En...? bevielen de schoenen? liefs bebbel

• 13 September 2011 - 05:18

Lut En Danny:

Hey zus en co,wij zijn blij om je straks weer te kunnen zien en je verhalen life te horen.
    Fijne vlucht x