Les Landes in Spanje? - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu Les Landes in Spanje? - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu

Les Landes in Spanje?

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

29 Augustus 2011 | Spanje, Frómista

Zoals de titel aangeeft: een wat saaie rit van 78 km vandaag. Heuvel op en af, steeds tussen de grotendeels gemaaide akkers. Het enige gewas dat hier en daar nog staat zijn de zonnebloemen. Wel apart: in Zuid-Frankrijk waren ze die al aan het oogsten.
Onderweg een Belgische fietser uit Diest tegengekomen. Toch steeds bijzonder hoe gauw sommige mensen dan beginnen te vertellen. Deze heer meldde dat hij vanuit Diest vertrokken was en 2-10 klaar wilde zijn. Wij dachten toen:"Tijd zat dus" totdat bleek dat hij ook nog terug fietsen wil. In 7 weken 5000 km, het is nogal. Hij fietst voor een goed doel: kankerbestrijding. Hij houdt ook een site bij op www.5000kmtegenkanker.be. Ik heb nog niet gekeken maar wellicht iets voor de regenachtige avond in België of Nederland.
Het weer hier blijft uitstekend. Vandaag ongeveer 25 graden en de wind niet te hard van achteren dus dat zit mee. De fietsen doen het prima, voorlopig alleen remblokjes moeten wisselen na de lekke band van het begin.
We zijn hier in Fromista in hotel San Martin en dat ziet er allemaal prima uit.
Nog even de dag van gisteren: ik mede al dat onze slaapplek nogal basaal was. Desalniettemin puik geslapen en de verwachting dat je in Burgos goed kunt eten kwam gelukkig uit. Op een terras naast de rivier prima diner gehad.
Morgen weer verder: nog minder dan 500 km te gaan.

Groeten van de drie.

• 29 Augustus 2011 - 15:11

Bebbel:

En van je heelaa hoola hou er de moed maar in...'t schiet lekker op! "t gaat lukken. Todo va muy bien!
    xxbebbel

• 29 Augustus 2011 - 17:25

Stella Houten:

Jullie zijn ongelooflijk goed bezig! Nog minder dan 500 km. Gaat het fietsen beter als de eerste weken of zijn jullie een beetje moe aan het worden. Hou vol! Groet Stella

• 29 Augustus 2011 - 18:09

Conny:

Nog maar 500 km dat is een makkie..... denk ik maar ja ik fiets daar niet dus!!!!!!
    Wel hulde voor jullie drie en geniet nog maar verder van alles.
    groet conny

• 29 Augustus 2011 - 20:03

Pieternel:

Jullie hebben het nu in de benen, dus die 500 km. halen jullie wel in 14 dagen. Een makkie voor jullie, zou ik zeggen. Ik heb gemakkelijk praten zo vanuit mijn luie stoel.
    Als buren zijn wij apetrots op jullie!
    Lieve groet,
    Pieternel en Henk

• 29 Augustus 2011 - 20:07

Hans En Greet:

Fijn dat het allemaal zo voorspoedig verloopt!

Hartelijke groeten,
    Hans en Greet

• 30 Augustus 2011 - 08:54

Wil Kersten:

Hoi Ton, Ans
    Hoor je denken eindelijk hoor ik eens iets van hem. Zat met Ir het weekend op het bootje toen we aan jullie dachten. Leuk om te lezen dat het allemaal voorspoedig verloopt en wat heel belangrijk is dat het eten goed is!!!!
    Uit de opmerking van de versleten remblokjes mag ik concluderen dat het veel bergafwaarts gaat:) de berg op hoef je immers niet te remmen.
    Nou groetjes aan Ans en tot hoors
    Wil - Irma

• 30 Augustus 2011 - 11:01

Lut:

Fijn dat het vlot verloopt.Enne 500km lijkt voor mij nog veel ,maar voor jullie niet hé.Jullie kunnen de kilometers beginnen aftellen.xx

• 30 Augustus 2011 - 13:27

Andere Ans:

Hallo broertje,schone zus en Rina.
    Ik volg jullie nu al vanaf mijn verjaardag! Te gek wat jullie klaarspelen. Leuk om te lezen. Steken jullie een kaarsje voor ons op als jullie in Santiago zijn? We kunnen het gebruiken!
    Fiets ze!
    Liefs,