Saint Jean Pied de Port. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu Saint Jean Pied de Port. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu

Saint Jean Pied de Port.

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 Augustus 2011 | Frankrijk, Parijs

Ha, het machientje doet 't.
Vanochtend vertrokken en 76 km verder aangekomen in St. Jean.
De route was stevig en Ton had de pap in de benen. Moet je ook een keer meegemaakt hebben: na drie pedaalslagen al moe in de benen. De meiden gingen als de brandweer dus daar zat uw scribent mooi mee te kijken. Enfin, we zijn aangekomen en de rit was, zeker het laatste stuk, prachtig. Het begin van de bergen biedt prachtige panorama's.
St. Jean is een aparte plaats: een soort Valkenburg maal Giethoorn, of voor onze Brlgische vrienden Scherpenheuvel maal Bokrijk. Het is ook plek waar verschillende routes door Europa bijeen komen om vervolgens via twee alternatieven door Spanje naar het einddoel te leiden. Naast vele kijkers naar het plaatsje die al dan niet meewarige blikken werpen op pelgrims, lopen ook nogal wat backpackers en fietsers rond. Wel een bijzondere plek dus.
We zijn terecht gekomen in een chambre d'hotes aan de hoofdweg door St. Jean.
De uitbaatster is verbaasd dat we met de fiets zijn maar geen probleem: twee fietsen in de gang en een in de goede kamer ( met zo'n 20 poppen;"mes enfants"). We zitten in een huis van vier bouwlagen opp de derde laag. De gehele rest van het huis komt, zo lijkt het, in aanmerking voor verhuur. kortom: je komt nog eens ergens als "pélerin".
Straks wat te eten zoeken, restaurants in overvloed dus dat zal wel lukken.
Groeten van de drie.

• 23 Augustus 2011 - 17:20

Bebbel:

Een kleine massage van de kuiten van de heer door de dames moet toch kunnen, lijkt mij! 't Zal 'm goed doen doen. Verder lijkt het mij daar "douce France"dus prima!
    xx bebbel

• 23 Augustus 2011 - 18:43

Conny:

Lieve ton je laat het toch niet afweten!
    Verder hulde voor jullie doorzettingsvermogen.

• 23 Augustus 2011 - 19:47

Ank:

Ton laat je maar eens lekker verwennen door de lady's
    Succes Lfs Ank

• 24 Augustus 2011 - 12:12

Lut:

Hopelijk hebben jullie de start van 18 km bergop goed verteert.
    En zo te lezen moeten de vrouwen niet onderdoen voor ton !!