Stijgen, afdalen en stijgen. - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu Stijgen, afdalen en stijgen. - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu

Stijgen, afdalen en stijgen.

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

04 September 2011 | Spanje, Sarria

Vandaag een korte rit: 44 km. We begonnen met een stijging, dan een afdaling en tenslotte weer iets omhoog.
De afdaling is spectaculair. Zo maar 12 km achtereen omlaag met plaatselijk meer dan 7% doe je niet vaak. Jammer is alleen het weer. We vertrekken letterlijk in de wolk en blijven daar tot na de lunch in. Geen genoegen dus van mooie uitzichten die er bij helder weer zeker zijn. Gisterenmiddag in Ceibrero genoten we daar volop van.
Aangekomen in Sarria betrekken we hotel Roma dat verder prima Im orde is.
Gisteren in Cebreiro gegeten. Bijzonder plekje overigens. Het gehele dorp is nationaal monument van Keltische oorsprong. Het bestaat uit een twintigtal gebouwen die op de kerk na allemaal volledig op het toerisme gericht zijn. Heeft ook zo maar zijn gemak: makkelijk aan eten en drinken te komen.
We eten bij de uitbaatster van de slaapgelegenheid. Aan tafel sluiten twee Engelsen aan. Een van de twee afficheert zichzelf als de eerste spindocter van de UK met pensioen en is naar schatting ergens tussen de 65 en 70 jaar oud. De ander is leraar wiskunde en natuurkunde met pensioen en is 70 jaar. Wel nog zo'n beetje fit: hij doet de camino met de mountainbike, klimt rotsen, wandelt graag in het Lake District en praat daar graag over. Gelukkig drinkt hij gedurende de maaltijd geheel alleen een fles wijn leeg zodat dit een geruststellend gevoel geeft aan ons voor de toekomst.
Dus: dadelijk weer op jacht naar een eetadres en om de gezondheid goed te dienen naar Engels voorbeeld een lekker wijntje daarbij.
Groeten van de drie.

• 04 September 2011 - 16:49

Henny & Theo:

Hallo julie drie,

Ongelooflijk dat het er voor jullie al bijna op zit. Henny en ik vinden het een enorme prestatie om dit project in zo'n korte tijd te klaren. Voor mijn gevoel arriveren jullie aanstaande woensdag of zo?

Mogelijk kun jij Ton de mountainbike lenen van die Engelsman om naar Nederland terug te keren. Dat is weer eens iets anders en een schepje er boven op ;-). In het verleden ben je ook getraind (denk aan het Pieterpad) om tussentijds te lopen als de weg te slecht of de bergen te stijl zijn.

Tot besluit wensen wij jullie een fijne afsluiting van deze tocht en een bijzonder voorspoedige terugreis toe.

Groetjes en spoedig tot ziens,

Henny & Theo

• 04 September 2011 - 17:06

Marianne En Frans :

vandaag weer even gekeken naar jullie reisverslagl Leuk om te lezen.
    veel succes verder!

• 04 September 2011 - 17:21

Lou:

Dag dampende fietsers,

Bijna komt Santiago de Compostella in zicht, nog even duwen en stappen en jullie einddoel is bereikt. SCHITTEREND hoed af voor jullie!!!!!!
    Liefs, lou

• 04 September 2011 - 17:39

Bebbel:

en..jullie zijn er bijna, jullie zijn er bijna........liefs bebbel

• 04 September 2011 - 18:37

Lut:

Jullie zijn gewoon 'FANTASTISCH'

Hopelijk nog wat zon bij de laatste dagen zodat het oog ook kan meegenieten van de omgeving.

• 04 September 2011 - 19:08

André En Carla:

'klasse" zeg van de inspanningen die al geleverd zijn. Nu nog 'klasse' voor het weer en dat is dan extra meegenomen.

• 04 September 2011 - 20:00

Japke En Wolter:

En nu maar een beetje temporiseren! Voor je het weet, ben je er en dan moet je terug. Jullie kunnen natuurlijk altijd nog "even" doorfietsen naar Finesterra (Al moet ik toegeven dat ik er de moed niet meer voor had, wolter).
    We hopen dat de komende dagen het weer ook nog een beetje meewerkt! En straks horen we de verhalen ook graag nog een keer uitgebreid onder het genot van .....

• 04 September 2011 - 21:11

Ank:

super zoals jullie het doen.

Veel succes met de laatste loodjes.
    lfs
    ank

• 05 September 2011 - 11:45

Carlette En Hans:

Volgen we even jullie verslag niet en dan blijkt dat jullie er al bijna zijn! Geweldig toch. We hebben straks twee helden in de straat erbij.
    Zet 'm op de laatste dagen.
    Groetjes van de overburen