Nog minder dan 100 km.... - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu Nog minder dan 100 km.... - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu

Nog minder dan 100 km....

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

05 September 2011 | Spanje, Sarria

Vandaag dus 44 km gereden. Richting het einde worden zoals u ziet de afstanden korter. Dat komt eigenlijk vooral omdat we in het begin van de reis reserve hebben opgebouwd door stevig door te fietsen. We deden dat vooral omdat we niet goed konden inschatten hoe de planning zou uitpakken. Op het eind is het wel zo prettig om wat kortere etappes te hebben, zo merken we. We plannen nu voor morgen nog 50 en voor overmorgen nog 40 km en dan moeten we er zijn.
Het tijdsbeslag van de etappe is ook zodanig dat we ons om een uur of 3 bij zo'n 25 graden in de zon op een terras filosofisch kunnen afvragen of het lijden op een pelgrimage eigenlijk wel de moeite waard is. Na het tweede pilsje kwamen we tot de conclusie dat het weliswaar hard te halen is maar zeker de moeite waard. U ziet dus lezer: fietsen naar Santiago kent vele aspecten!
Gisteren in het hotel gegeten dat dus ook een restaurant heeft. Op de deur stond dat het een aanbeveling had van de Michelingids. Na het eten konden we met de aanbeveling wel leven, goed gegeten dus.
Prima geslapen, om 10 uur (!) op de fiets en nu in een wereldstad van exact 5 gebouwen. Maar als gemeld: er is een terras, er wordt voor ons gezorgd en de verwachtingen over de keuken, hoewel geen Michelingids vermelding, zijn positief.
Morgen meer.
Groeten van de drie.

• 05 September 2011 - 17:21

Stella:

Geniet van de laatste 2 etappes. Geweldig gedaan en dat in 4 1/2 week. Petje af.
    Groet, Stella

• 05 September 2011 - 17:47

Bebbel:

Dus jullie zijn er al bijna....jeetje....wat een kippeneindje!
    Neen, alle gekheid op een stokje, jullie hebben het geweldig gedaan en heerlijk dat je nu op je "gemak" naar de eindstreep kunt. Geniet ervan en filosofeer er lustig op los!
    liefs bebbel

• 05 September 2011 - 20:13

André En Carla:

Het is alsof we jullie gisteren uitwuifden in Diepenbeek en nu zijn jullie al 25oo km verder ...alles zelf getrapt met jullie eigen benen ! Amaai !
    De weg ernaartoe is het belangrijkste was het motto . We zien wel waar we eindigen...
    Maar op amper 100 km van Compostella verwijderd, begint jullie hartje toch wel sneller te kloppen zeker ?! Geniet van jullie laatste 2 dagen van "uitkijken naar" en van de zon die hier in Vlaanderen weer zoek is .
    Nog een laatste duwke uit Alken !

• 05 September 2011 - 20:18

Wolter En Japke:

Dat op een terrasje onder het genot van een biertje (of een wijntje) filosoferen over het nut van ...., dat is toch eigenlijk het allermooiste van pelgrimeren?!? Veel plezier in de laatste etappes.

• 05 September 2011 - 21:15

Pieternel:

Ruimschoots op tijd in Santiago met die 100 kilometers in het verschiet. Heel knap gedaan!
    Sterkte en veel plezier met de laatste 2 tochten.
    Lieve groet van Pieternel en Henk

• 06 September 2011 - 10:32

Joke Van Schaijk:

Hoi Ton en Ans,

Ik wist niet dat ik jullie kon volgen via deze site, heb het gisteren pas gehoord.

Leuk om te lezen, geweldig wat jullie gedaan hebben, succes met de laatste loodjes.

Kus Joke

• 06 September 2011 - 10:48

Henk:

Ik ben onderhand al weer vergeten dat jullie vertrokken zijn.
    Superprestatie en geniet ervan.
    Houdoe uit Vught

• 06 September 2011 - 16:29

Wil Kersten:

Van Der Vossen ik weet je goed bent maar dat je nu ook nog sportief bent breek alle records voor mij:) Zet um op en weer snel naar holland want begrijp dat ik weer een flesje wijn van je tegoed heb. (ofwel weer een weddenschap gewonnen)
    Groetjes
    Wil