De eerst berg in Spanje-noordwest. - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu De eerst berg in Spanje-noordwest. - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu

De eerst berg in Spanje-noordwest.

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

02 September 2011 | Spanje, Ponferrada

Vandaag de berg op tot 1500 meter. De voouitzichten gisterenavond waren bedroevend. Een vriendelijke portier van de kloosterachtige omgeving waar we geslapen hebben zocht op internet naar de voorspellingen van het weer. Regen, storm, koud zou het worden, zo meldde hij.
Alles gelogenstraft. Met een temperatuur van max 24 graden, windje in de rug en veel zon met zo nu en dan een wolkje de rit van 58 km volbracht. Flink klimmen vanaf zo'n 800 meter naar 1500 maar zoals het hoort in de bergen met prachtige vergezichten. Alles bij elkaar redelijk inspannend maar fijn om te doen en gelukkig ook goed te doen.
Als gebruikelijk het eetverslag van gisteren. In het restaurant tegenover het kasteel dat door Gaudi is ontworpen en dat er nogal exclusief uitziet aan tafel gegaan. Het dagmenu bestaat uit een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert en kost inclusief water en wijn 14,50 €.... Je begrijp nauwelijks dat ze daar een forel voor Rina en een goed stuk biefstuk voor Ans en mij kunnen inkopen en daar een kwalitatief goede maaltijd van kunnen maken. Welaan, na zo een ervaring moet het definitieve oordeel over de Spaanse keuken weer opnieuw geëvalueerd worden.
Straks weer de stad in, stempel scoren, eten en op tijd naar bed. Morgen wacht nogmaals een stevige klim.
Groeten van de drie.

• 02 September 2011 - 14:43

Bebbel:

Ik had toch gezegd dat ik in gedachten mee duwde, dat helpt! Gelukkig dat jullie ook mooi weer hadden, morgen gewoon weer zo!
    liefs, bebbel

• 02 September 2011 - 21:11

Pieternel:

Wij zijn zojuist terug van een paar dagen fietsen in de Achterhoek. Prachtige routes en tochten van zo'n 50 - 60 kilometer, maar van geheel andere orde als jullie fietstocht. Petje af!
    Het einde begint in zicht te komen. Blijf genieten van dat vooruitzicht.
    Lieve groet,
    Pieternel en Henk

• 02 September 2011 - 21:41

Lou:

Knap van jullie....Toch een hele beleving. Nog de laatste km's. Wij duimen, doe zo verder.
    Liefs lou en co.