Koud richting de laatste etappe - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu Koud richting de laatste etappe - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu

Koud richting de laatste etappe

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

01 September 2011 | Spanje, Astorga

Vandaag 60 km gedaan tot aan de voet van de klim van 20 km. Afwisseling was er nu wel: in tegenstelling tot de rest van de reis vrijwel de hele tijd in de regen gefietst. Regen en max 18 graden is best fris.
Over de rit is verder niet zoveel te melden. Redelijk vlak, als gezegd koud en weinig afwisselend. Wat wel bijzonder is in deze streek is het aantal ooievaars. Je kunt bijna geen toren (en die zijn er veel, minstens een in elk dorp) tegenkomen of er zit een of meerdere nesten op.
Morgen staat de grote klIm voor de deur als start van de laatste (ongeveer) 300 km.
Gisteren in Léon weer goed gegeten. Bijzonder in Spanje is dat je een voorgerecht op een schotel kunt bestellen voor meerdere personen. We kennen die manier niet uit België of Nederland.
Goed geslapen in het centrum van de stad en redelijk probleemloos op weg.
Nu dus in Astorga waar we nog een stempel moeten zien te scoren, eten en op tijd naar bed. We zijn overigens in een kloosterachtige omgeving terecht gekomen die voor pelgrims ruimte beschikbaar hebben. Prima slaapkamer met eigen toilet en douche, niks mis mee dus.
Morgen meer.
Groeten van de drie.

• 01 September 2011 - 18:33

Lut En Danny:

Gef moar gaaze. Proficiat met wat jullie tot heden hebben gepresteerd. Het einde lijkt in zicht. Volhouden dus! We duimen verder op de goede afloop. Groetjes

• 01 September 2011 - 18:48

Lutgart R:

Dag Rina en medereizigers, altijd benieuwd hoe het met jullie gaat. Zo te lezen heel goed. spijtig dat jullie regen hebben en dat het koud is, dat is echt niet leuk. Wij hebben hier van hetzelfde laken een broek, ook regen. we konden vandaag de Arlbergpas niet over want veel te veel regen en mist, gelukkig een trein in de buurt die ons door de tunnel bracht, morgen voorspellen ze weer mööi weer. Nog goed fietsen en tot een volgende keer. Groetjes Lutgart en Jos

• 01 September 2011 - 20:25

André En Carla:

dat likt wel op de Belgische temperaturen dier we nu kennen hier.
    Zeg, fantastisch, nog 300 km te doen. Het einde is in zicht en ik hoor geen klachten van vermoeidheid of dergelijke.
    Jullie lijken wel "Merckx types" te zijn: volhouden en doorgaan zonder om te zien.

• 01 September 2011 - 20:46

Mariette En Richard:

Hallo Rina en de Hollandse medefietsers. Amaai zeg, na de verslagen gelezen te hebben zijn jullie er toch met veel ups en downs in geslaagd om meer dan 2000km in de benen te hebben. Nog even volhouden (hopelijk met mooi weer) en de eindstreep is weldra in zicht. Rina en co duw nog effen op de pedalen om Santiago te halen. Groetjes

• 01 September 2011 - 21:41

Conny:

Ja zo is dat, is het hier eens redelijk weer is het bij jullie weer slechter.
    Maar houdt vol lui het eind is in zicht!!!!
    Ben trots op jullie.
    Liefs, Conny

• 02 September 2011 - 08:00

Bert Van Thiel:

Hallo Ton, Ans en de Belgische vriendin,

Via mijn tennismaatje Hans heb ik deze website gevonden. Even reageren. Het eind is in zicht lees ik en dat is een knappe prestatie. De ontberingen horen er bij zo'n pelgrimstocht als "vanzelfsprekend" bij.
    Jullie hebben naast het fietsen en alles wat daar bij hoort een mooie gelegenheid gehad je gedachten over het leven te laten gaan, want dat is toch de essentie van zo'n pelgrimstocht. Succes met de slotkilometers en straks voldaan en verrijkt huiswaarts.

• 02 September 2011 - 09:05

Bebbel:

Tja, regen is niks!! Een poco loco!
    Veel succes met de klim, ik duw vandaag een beetje mee in gedachten, gaan jullie vast merken!
    liefs, bebbel

• 02 September 2011 - 14:34

Gaby Trompet:

Fijne reis verder voor de laatste 300 km! Volhouden nu !