Door Les Landes - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu Door Les Landes - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu

Door Les Landes

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

20 Augustus 2011 | Frankrijk, Moustey

Gisteren en vandaag door de de dennebossen gereden. Afwisseling bestaat hoofdzakelijk uit de vraag: is het volgende bordje "chasse gardée" op een gele of een rode achtergrond geschilderd?
Vanmorgen de sleutel van de parstorij waar we sliepen weer ingeleverd en de mevrouw van de Tabac, die de hoofdorganisator was van onze slaapplaats. Beloofd voor haar een kaars op te steken in Santiago.
De rit vandaag bedroeg 86 km vrijwel geheel vlak. 10 km daarvan waren een noodzakelijke omweg. Vanwege wat fysieke probleempjes was voor Ans artsenbezoek nodig. Probleem getackeld, medicijnen gekregen en zoals het er nu uitziet zal het geen beletsel zijn om de tocht voort te zetten.
Daarnaast het meest opvallende: ruim 36 graden. Dat betekent veel vocht verliezen en opnemen. Is allemaal goed gegaan. Voor morgen is de voorspelling 38 graden. We gaan ons beraden wat we precies gaan doen. Of we nemen een pauzedag ( we hebben redelijk wat speling opgebouwd) of we doen morgen een kort ritje en stoppen voordat de chaleur aanvalt.
Nu wat eten zoeken. Er schijnt hier een restaurant te zijn gerund door een paar Hollanders en de uitbater van de Gites waar we nu zijn (weer zo'n Agatha Christie ding) beval het ons aan. We gaan zien!

En speciaal voor onze Belgisch lezers:En wat hebben we vandaag geleerd?
Ten eerste: Les Landes zijn saai
Ten tweede: drink genoeg als het warm is
Ten derde: let op met champignons.
Uitleg volgt ooit...
groeten van de drie.

• 20 Augustus 2011 - 18:15

Bebbel:

Hoop dat alles voorspoedig verloopt!
    liefs bebbel

• 20 Augustus 2011 - 18:35

Peregrinofrans:

Bonsoir Pèlerins,
    Jullie hebben inderdaag gelijk, Les Landes zijn saai. Ik heb daar in 2005 gelopen vanuit Eindhoven, om vervolgens naar Santiago de Compostela/ Finisterre te wandelen.
    Jullie komen morgen langs Pissos en Labouheyre.

Bon Camino,

• 20 Augustus 2011 - 21:07

DEGEZELLIGE FAM:

REEDS 14 DAGEN OP WEG .. EEN HELE PRESTATIE... EEN RUSTDAG MOET ER ZEKER KOMEN...DIK EN DUBBEL VERDIEND...RINA... VERGEET NIET: PETJE OP , INSMEREN , DRINKEN (OM HET EVEN WAT ) MAAR VOORAL BLIJVEN TRAPPEN... NIET OPGEVEN!!!! SUCCES VOOR DE VOLGENDE HETE KILOMETERS....

• 20 Augustus 2011 - 21:37

Lutgart R:

Dag Rina en medereizeiger, de Landes zijn inderdaad saai maar je moet er door. Morgen dan inderdaad in Labouheyre, daar hebben we worig jaar geslapen dacht ik. Dus niet meer zolang en je bent in Saint Jean Pied du Port. Misschien daar best slapen want daarna volgt een zware klim van 20 a 25 km, niet zo aangewezen om daar de dag mee te eindigen. Onze trip naar Rome 1 week uitgesteld wegens sterven schoonbroer. Morgenvroeg vertrekken we . We proberen onderweg ook nog te volgen als het kan. Ons kan je volgen ( maar zeker niet alle dagen) op www.josenlutfietsennaarrome.blogspot.com . Groetjes aan alle drie van Jos en Lutgart

• 21 Augustus 2011 - 16:57

Ank:

Dag allemaal,
    Ans gaat ie weer wat beter???
    Hier vandaag ook heel erg warm.
    Knap dat jullie ondanks alles gewoon door blijven trappen.
    Succes en veel plezier.Liefs Ank