Het eerste boekje! - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu Het eerste boekje! - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu

Het eerste boekje!

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

15 Augustus 2011 | Frankrijk, Tours

Voor de Compostellaganger vanuit Nederland en België heeft Tours een bijzondere betekenis. Het is van de beschrijving van de route, die bestaat uit drie delen, het eindpunt van deel 1. We did it!

Gisteren in Vendôme terecht gekomen in de Moulin in het centrum van de stad. Komt u ooit nog in Vendôme: vergeet niet bij Le Moulin te gaan eten. De kok daar kan, zo bleek, echt koken! Voortreffelijk gegeten voor een paar centen.
Prima geslapen, en om 8.30 uur op de fiets. Schitterend weer vandaag. Continue zon en zo'n 25 graden. Heerlijk fietsweer en een parcours dat goed te doen is. Heerlijk rustig op de weg: 15-8 is een zondag in Frankrijk (Maria ten hemelopneming)
In Tours eerst de kathedraal bekeken en uiteraard de stempel opgehaald. Vandaar naar het VVV: daar blijkt voor de pelgrims in de basiliek (andere kerk dan de kathedraal dus) accomodatie te zijn. We worden ontvangen door een non in habijt van zo'n 25 jaar (de non, niet de habijt). Ze bestaan dus nog.
In de basiliek krijgen we een eigen kamer en de nadrukkelijke uitnodiging mee te bidden bij de Vespers. Dat laatste redden we niet.
Op zoek naar iets te eten en morgen de start van deel 2.
Groeten van de drie.

• 15 Augustus 2011 - 17:44

Rita Buysse:

Keigoed van jullie!

Gefeliciteerd met het behalen van het eerste boekje. Ik zou het jullie echt niet nadoen. Ik heb heerlijk gefietst in Berlijn en omgeving ! Maar 60 km. was echt het maximale !
    En dan al die etappes achter elkaar !! en ook nog tijd en zin om de kathedraal van Chartres te bekijken ! Petje af !!

Groeten van

Rita

en het is leuk om jullie verslag te volgen.

Sukses met de volgende etappes !

• 15 Augustus 2011 - 18:06

Conny:

van harte met jullie eerste deel. Dat hebben julie maar mooi voor elkaar en dat zonder uitval dagen.
    Gelukkig maar van die habijt. Ik probeer me voor te stellen hoe dat zit een kamer in de basiliek!! Hoor ik nog wel eens.
    Alle goeds voor het tweede deel.
    Groet Conny

• 15 Augustus 2011 - 18:39

Rob Van 't Hullenaar:

Jullie doen het beter dan psv want die zie ik dit jaar als het zo door gaat geen een boekje halen.Die vespers zonder opgave van reden niet redden dat kan echt niet! Bij de volgende basiliek reken ik op jullie .Gefeliciteerd met de mijlpaal en naarmate het einddoel nadert hopenlijk meer devotie en minder verhalen over koks en lekker eten hopen wij

• 15 Augustus 2011 - 20:07

DEGEZELLIGE FAM:

HET EERSTE BOEKJE.... DAT HEBBEN JULLIE NU DUS NETJES VOOR ELKAAR GEKREGEN...ZONDER AL TE VEEL REGEN EN WIND!!!
    DAT 2DE BOEKJE WORDT IETS PITTIGER DENKEN WIJ...WAT MEER AFZIEN (ALHOEWEL ) EN MISSCHIEN WAT MINDER CULINAIR...HOU DE KUITEN GESMEERD EN DE BLIK OP ONEINDIG . SUCCES VOOR DE 2DE ETAPPE.
    YES WE CAN!!!!!

• 15 Augustus 2011 - 22:05

Willy En Thea:

heel erg leuk om jullie verhaal te lezen! Proficiat met het afsluiten van deel 1! Wij hebben er een verlengd WE opzitten, met een bruiloft en een vriendenbarbecue na de wandeling van het blotenvoetenpad. Heel leuk en minder vermoeiend dan jullie tocht. We willen jullie vooral veel succes wensen om deel 2 met goede moed aan te vatten !

• 16 Augustus 2011 - 13:42

Marian En Carlette:

Knap hoor, om het eerste boekje al binnen te hebben. We zullen het rondvertellen in de buurt zodat ze weten waar jullie uithangen.
    Heel veel succes verder en we blijven jullie digitaal volgen.

• 16 Augustus 2011 - 15:37

Ank:

Dag "drie"

Felicitaties met het eerste boekje. Super!!!! Vanavond ga ik 30 km fietsen en zal aan jullie denken ha ha.
    Zo te lezen ontbreekt het jullie culinair aan niets. Goed voor Ans!!!!
    Leuk te lezen hoe jullie het maken.
    Succes en veel plezier. lfs