121,64 - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu 121,64 - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu

121,64

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

16 Augustus 2011 | Frankrijk, Poitiers

Vandaag van Tours naar Poitiers: 121,64 km gefietst. We zijn tots!
Eerst nog even gisteren. In de basiliek slapen bij de gemelde nonnen heeft ook zo zijn beperkingen. De mededeling kwam - nadat we betaald hadden- dat we om 20.00 uur binnen moesten zijn. Rina onderhandelde op haar beste Frans daar nog een uur bij.
In Tours prima oesters (!) gegeten met heerlijke zuurkool daarna. Niet direct wat je aan de Loire verwacht maar het was prima. Uiteraard wel een Loire erbij gedronken: Rina's favoriet een witte Vouvray.
Op tijd naar bed dus.... en op tijd naar buiten. Dat was de tweede verrassing van de nonnen: voor 7.30 of na 9.00 naar buiten. Het eerste maar gekozen.
Tours verlaten was niet eenvoudig, erg druk en eenrichtingsverkeer waar je het niet verwacht maar toch op weg. We hadden de uitdaging opgepakt om in een ruk naar Poitiers te rijden en dat is dus gelukt.
Prachtige landschappen, de verandering van graangebied naar wijn en zonnebloemen plantages, mooie vergezichten en prachtig weer.
Aankomen in Poitiers met de fiets is nog iets: de laatste klimmetjes, speciaal die in de stad zelf om tot aan het hotel te komen zijn zeer steil en na zo'n tocht telt dat dubbel.
We slapen voor het eerst in een hotel vannacht; zal zeker ook bevallen.
We hebben besloten om morgen de route naar Les Landes te nemen. Dat wordt dus een stuk langs de zee rijden. Zal een paar oesters nog het leven kosten....
Dadelijk op zoek naar eten en dan te bed.
Groeten van de drie.

• 16 Augustus 2011 - 18:27

Pieternel:

Jullie gaan jezelf helemaal overtreffen met die 121 km. vandaag. Dadelijk hou je nog giga veel tijd over als jullie zo doorrijden!

Groetjes, Pieternel

• 16 Augustus 2011 - 18:37

Conny:

Nu niet te overmoedig worden. Ans betekent dit dat je genoeg bent aangekomen?
    Geniet verder van de frisse zeelucht.

groet Conny

• 16 Augustus 2011 - 18:41

Bebbel:

Jullie wilden zeker zo snel mogelijk zo ver mogelijk weg van die nonnetjes en hun regels. Dat is dan gelukt! Morgen nog zo´n ritje...Moet kunnen....succes, bebbel

• 16 Augustus 2011 - 19:49

DEGEZELLIGE FAM:

PROFICIAT , 121 KM. GEFIETST... NOG NOOIT IN ONS LEVEN ZO'N RIT GEDAAN....MAAR JA , DE BELONING ACHTERAF WAS WEL SUPER ... VOUVRAY... EN OESTERS...JE ZOU VOOR MINDER OP FIETSTOCHT GAAN...MORGEN DE LANDES...HEERLIJK VLAK EN O ZO RUSTIG...BOSSEN , BOSSEN EN EEN GROTE ZANDBAK... HET GA JULLIE GOED...TOT LATER...

• 16 Augustus 2011 - 21:14

Lut& Danny:

Geweldig Rina wat jullie al afgefietst hebben.Hopelijk nog geen zadelpijn.
    Leuk dat jullie s'avonds jezelf belonen met lekker eten en drinken.

• 17 Augustus 2011 - 16:30

Laura:

Goed bezig tante Rina, doe zo verder!

Geniet van de fietsritten, de mooie uitzichten en het lekkere eten!

Groetjes,
    Laura & Steven

• 18 Augustus 2011 - 14:13

Rita En Benny:

Een dikke proficiat aan alle drie met de eerste 1000 km. Nu zijn jullie zeker al goed getraind voor de volgende 1000 km.
    We wensen jullie nog het allerbeste, mooi weer, prachtige natuur en 's avonds nog een goed slaapmutsje

• 20 Augustus 2011 - 19:58

Joyce Dielissen:

Beste Ton,

Toevallig volg ik een vriendin die in Indai zit via "waar zit je nu" en dan komt jou foto voorbij!!! Lachen zeg. Ik lees dat je een geweldig mooie fietstocht aan het maken ben door la douce France, genieten dus! Veel plezier.

groetjes van Joyce Dielissen
    (oud-collega BRW)