En Picardie - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu En Picardie - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu

En Picardie

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

09 Augustus 2011 | Frankrijk, Parijs

Na een uitgebreid diner van 4 gangen - van afvallen zal zo niet alles komen- overgoten met een goede St. Emilion samen met twee Belgische collega's uit Antwerpen en Boom uitstekend gegeten. Als toetje een glas notenwijn door de baas zelf gemaakt geschonken en dus uitstekend geslapen.
De wind blijkt de volgende ochtend gedraaid. Omdat die gisteren pal op kop was is dat een - zo blijkt- niet gering voordeel. Verder de hele dag mooi weer
We bedachten niet te ver te rijden dus in Cambray alle tijd genomen. Onderweg aan het water ouderwets geluncht: Frans brood met worst en kaas. De weg gaat helling op en helling af. Stevige inspanning geleverd.
In St. Quentin bedachten we na de prachtige kathedraal gezien te hebben, dat we nog wel een stukje konden fietsen zodat we nu 84 km verder zijn.
Daar bij een kunstenaar terecht gekomen die voor de pelgrims op een groot terrein een paar containers ingericht heeft als slaapplaats. Diner in de uitgebreide frituur in het aanpalende dorp. Morgen verslag daarover.
Groeten van de drie.

• 09 Augustus 2011 - 19:29

Bebbel:

Ik zei het al: vandaag wind mee, mooi zo! En houen zo! Misschien ook nog wat zon erbij, jullie hebben toch wel een kaarsje daarvoor opgestoken??!!
    Fiets lekker verder, liefs, bebbel

• 09 Augustus 2011 - 19:59

DEGEZELLIGE FAM.:

HADDEN VOOR JULLIE , VOOR HET LAATSTE STUKJE BELGIE 20 EIEREN NAAR " DE ARME KLAREN " GEBRACHT IN DE HOOP OP GOED WEER...NIET KATHOLIEK GENOEG DUS!!!!... MEER SUCCES BIJ DE VOLGENDE ETAPPE!

• 09 Augustus 2011 - 20:04

Lut& Danny:

Hey zus en co, jullie hebben al flink katoen mogen geven met wind op kop en regen. Maar zo te lezen maken jullie dat 's avonds goed met lekker eten en drinken. Wij duimen verder en zeker voor droger weer.

• 09 Augustus 2011 - 20:16

Lutgart:

Dag Rina en medereizigers, ik heb mijn kaarten van Frankrijk er even bijgehaald ,dus nu in de buurt van Kamerrijk(Cambrai), al goed gefietst dus, proficiat. Morgen gaan jullie in Gouy bij de bron van de Schelde komen. Ga even het kleine wegje in en je ziet het witte beeldje dat de stad Antwerpen geschonken heeft, het is daar een mooi plekje om even te verpozen. Groetjes Lutgart

• 09 Augustus 2011 - 20:47

Carla En André:

door de wind door de regen , dwars door alles heen...... We delen nog altijd hetzelfde weer hier in Vlaanderen en kijken samen met jullie uit naar beter fietsweer.
    De verhalen van het ski WE staan voor jou, Rina, genoteerd in het schrift. Je gelooft nooit met welke plannen de 2de generatie voor de dag kwam.... rarara.

• 10 Augustus 2011 - 18:40

Jocoline:

Geinspireerd door jullie reisverslag zit ik aan de Prosecco. Hoe is het met het dieet advies van Ans?? Toi Toi Toi