En France! - Reisverslag uit Houdain, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu En France! - Reisverslag uit Houdain, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu

En France!

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

08 Augustus 2011 | Frankrijk, Houdain

In Lessen in een prachtig chambres hôtes verbleven . Twee mensen van rond 70 zijn buitengewoon gastvrij en vriendelijk we worden genodigd om in de avond iets te drinken en maken een fles wijn en een paar biertjes soldaat.
Vandaag vertrokken uit Lessen. Niet zonder slag of stoot: mijn band is toch nog lek... Nieuwe binnenband geplaatst, olie op de kleren en een half uur later weg dan gepland.
Eerste voorteken: de schelp van Rina valt van haar fiets. Niet kapot dus dat valt mee. Wat niet meevalt is het weer. In tegenstelling tot gisteren komt de voorspelling wel uit: regen en de wind op kop. We vertrekken om 8.45 en de regen stopt zo ongeveer om half elf. Even later een korte stop met de hoop een koffie te kunnen scoren. De tent blijkt dicht en verderop vooralsnog niks te vinden. Uiteindelijk door gereden tot Doornik en daar op de markt geluncht en koffie gedronken.
in de middag steeds veel wind maar wel redelijk weer.
Vandaag in elk geval 93 km gereden en in een goede chambres hôtes terecht gekomen. Gaan nu eten en morgen weer verder.
Groet van de drie.

• 08 Augustus 2011 - 20:55

Lou:

Leuk, ook al een beetje amusement .....
    natte groetjes.

• 08 Augustus 2011 - 21:32

Rombouts Lutgart:

Zo te zien al goed opgeschoten. Maar die regen en die wind, dat is toch niet alles he. Morgen hopelijk beter weer; we zullen duimen voor jullie;-.

• 09 Augustus 2011 - 06:28

Bebbel:

Vandaag de wind in de rug hopelijk en geen platte tuubs meer! Toch nog 93 km, da's knap! Jullie komen er wel!
    liefs, bebbel

• 09 Augustus 2011 - 10:33

Onno En Maureen:

In ieder geval in la douce France.
    Nu maar hopen dat het weer een beetje mee gaat zitten.
    We volgen jullie met veel plezier.
    Liefs

• 09 Augustus 2011 - 11:46

Lut En Pol:

Rina en co, Oef we zijn blij dat de schelp niet gebroken is, van voortekens gesproken. En ...zijn er herinneringen aan lang geleden boven gekomen op de markt van Doornik ?
    Nog veel fietsplezier en wij blijven duimen voor mooi weer en goede fietsbanden.

• 09 Augustus 2011 - 13:29

Gaby Trompet:

Alles verloopt vlot zo te zien, blijf jullie volgen
    Hou er de moed in, na regen komt zon en na wind op kop ook wind in de rug ....
    Goede reis verder ... tot later

• 09 Augustus 2011 - 18:36

Lenie Souren :

He 3 musketiers, het gaat jullie tot nu toe goed af. Perfect. HOuden zo, ik blijf jullie op afstand volgen < vele groetjes van Lenie