Fris door de Rioja - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu Fris door de Rioja - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu

Fris door de Rioja

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

27 Augustus 2011 | Spanje, Belorado

Eerst maar weer gisteren.
Gegeten in een restaurantje dat tegenover de slaapplaats ligt. Goed lokaal (nu wel!) biertje, prima rosé uit de Rioja maar over het eten waren we het niet geheel eens. Spaghetti vooraf en, aangekondigd als de specialiteit van het huis, sepia in paprika met overvloedig saus. Was allemaal te eten maar niet groots vonden de Hollanders.
Vandaag 75 km gereden door weer een prachtige set van panorama's. Het laatste stuk zit in de provincie Burgos is wat eentoniger maar de natuur blijft indrukwekkend.
In de middagpauze waren we in Santo Domingo. We gingen naar de kathedraal om die te bekijken maar daar trouwde net de lokale hoofdman van de Spaanse maffia (was onze indruk). Veel vrouwen met verkeerde kapsels en schoenen met véél glimmers, en mannen met kale koppen, tatoeage in de nek en grote ring in het oor. De bruidegom stond druk te doen toen we aankwamen. We zochten de bruid maar zonder succes. Even later gebeurt het dan: in een koets getrokken door twee schimmels kwam de bruid onder applaus van de feestgangers aangereden. De hele partij naar binnen en de kerkdeur dicht zodat we van de kathedraal de binnenkant hebben moeten missen. Het schouwspel buiten vergoedde echter veel.
We gaan hier in Belorado maar weer eens proberen een stempel te scoren en proberen voor morgen een slaapplaats in Burgos te regelen.
Straks -u kent dat nu van ons- eten en vroeg te bed.
Groeten van de drie.

• 27 Augustus 2011 - 18:26

Bebbel:

Voor de verfijnde keuken moet je naar Rome fietsen.
    Olé! bebbel

• 27 Augustus 2011 - 19:24

Lenie Souren :

Beste 3 musketiers. In 1 woord geweldig wat jullie doen. Ik doe het jullie niet na. Ik ga voor 1 week naar Gran Canaria. Niet fietsend maar vliegend. Dit is toch al een hele rit. Toch!!!. Ik ga daar vele meters zwemmen en wandelen. Dit is toch ook al een prestatie. Toch!!!. Goh, Ans ik denk nu even 34 jaar terug, toen ik van jou en Ton de tent mochten lenen. Ik ging voor de 1ste keer in het buitenland op vakantie in Frankrijk met 2 vriendinnen. Wij mochten de tent van jullie lenen. Totaal 30kg zwaar, elk 10 kg tent op de rug excl. kleren en prularia. Ik denk dat wij elk 30kg op de rug hadden hangen, want alles uit de kast moest mee. Puf puf, wat een gedoe. Maar jullie tent was in 1 woord geweldig. Zo sluit ik ook af, met een geweldige presentatie en de vet leren medialle hebben jullie echt verdiend. Adie, Lenie

• 27 Augustus 2011 - 20:06

DEGEZELLIGE FAM.:

EEN BEETJE SPAANS KENNEN...WAT DAT AL NIET KAN TEWEEGBRENGEN...RINA ,MISSCHIEN KAN JE OOK NOG ANDERE KWALITEITEN VAN JOU GEBRUIKEN OM SLAAPGELEGENHEID TE BEKOMEN... WIE WEET ?
    AANGEZIEN " SEPIA " HIER IN BELGIË EEN KLEUR IS , VERONDERSTELLEN WIJ DAT JULLIE SUPER KLEURRIJK GEGETEN HEBBEN... NIETS MIS MEE DUS!!! KAN OOK SMAKEN...
    GROETJES VAN DE VERHUIZERS...

• 28 Augustus 2011 - 20:48

Japke:

Jullie hebben dus de kippen gemist in de kathedraal van Santa Domingo....
    maar een prachtig maffiaschouwspel, is natuurlijk wel de moeite waard!
    Veel fietsplezier en lieve groet,