Warm in Navarra - Reisverslag uit Estella, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu Warm in Navarra - Reisverslag uit Estella, Spanje van Ton vdv - WaarBenJij.nu

Warm in Navarra

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

25 Augustus 2011 | Spanje, Estella

Eerst maar even de dag van gisteren afsluiten. Het hotel in Urroz ligt aan het centrale plein van het dorpje. We maakten een wandeling door het dorp, bezochten de kerk en kwamen tot de conclusie dat dit deel van Spanje weer een echt ander buitenland is. Ze kunnen gelukkig wel koken in Baskenland (want daar zijn we immers), heerlijk geheten in het hotel. Wel echte Europeanen, die Spanjaarden. Rina haalde een biertje voor uw scribent en vroeg om een artisanaal bier van de streek. Een heerlijk Belgisch abdijbier kwam op tafel. Blijkbaar is België ook nog regio....
Vanmorgen om 7 uur op en.... geen water uit de kraan. Dat is natuurlijk lastig maar een ruim half uur later is dat opgelost. Vanwege de droogte wordt in de nacht het water afgesloten. Nogal een probleem daar dus.
Iets te laat op de fiets en het wordt warm. We maken vervolgens een klassieke fout: rond de middag komen we in Puente de la Reina aan. Een heel leuk middeleeuws stadje en we verblijven daar een ruim uur. Gevolg: fietsen in het heetste deel van de dag en dat valt niet mee. Temeer omdat het eerste deel tot aan Puente etc. makkelijk fietsen was en het tweede deel met stevige klimmen bedeeld was. Vlak voor Estella nog maar een koude cola en limonade gedronken en in een pension in het centrum van Estella neergestreken na 59 kilometer. Het gebied is prachtig. De uitzichten in het berggebied zijn indrukwekkend en het is toch een andere manier van beleven als je met de fiets bent.
Na aankomst fietsen nagekeken, douche en dadelijk maar het dorp bekijken
Overigens: zo'n dag kent minstens twee beloon-momenten. Als je na een klim met dit weer een afdaling hebt dan is dat heerlijk en na de tocht: de douche! Hoe heerlijk kan dat zijn!

Groeten van de drie.

• 25 Augustus 2011 - 16:43

Bebbel:

Muy bien! Hou de siesta in de gaten! Die is er niet voor niks!
    Muchos abrazos, bebbel

• 26 Augustus 2011 - 07:09

Lut:

Jullie worden maar beter en kloeker!!
    Zorg toch maar goed voor elkaar in die warmte xx

• 26 Augustus 2011 - 12:26

André En Carla:

ik probeer in gedachten met jullie mee te fietsen: de mooie omgeving - het klimmen en dalen.... alleen ben ik er niet moe van.

• 26 Augustus 2011 - 15:16

Ank:

Jullie blijven kei goed. Vooral met die warmte lijkt het me niet meevallen. Vanuit een hele andere wereld (saai regen weer) veel groeten. Ans ik zal je missen want we gaan vanavond weer toeteren. Lfs Ank

• 26 Augustus 2011 - 16:00

Willy En Thea :

Hoed af! voor jullie prestatie en doorzettingsvermogen! De meesten vertrekken in St. Jean en jullie hebben dat héééééééle stuk tot daar voorbij al in de benen! Voor de warmte sturen we jullie wat Belgische regen. Tip : een natte sjaal of handdoekje in je nek doet wonderen tegen de hitte! Goede reis verder! We denken toch wel heel regelmatig aan jullie en vinden het prachtig dat jullie dit reisverslag zo goed bijhouden (met dank aan de scribent)