De eerste etappe. - Reisverslag uit Mechelen, België van Ton vdv - WaarBenJij.nu De eerste etappe. - Reisverslag uit Mechelen, België van Ton vdv - WaarBenJij.nu

De eerste etappe.

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

06 Augustus 2011 | België, Mechelen

Vandaag van Diepenbeek naar Mechelen gefietst. Volgens Rina was dat 90 km; het bleken er 90,03 te zijn. Grootmoedig als wij Hollanders zijn: niet gevallen over die 30 meter.
Goed weer gehad, niet warm en slechts een paar spetters. Na 5 km passeerden we een begrafenis, na 30 km een bruiloft dus de positieve trend is gezet.
De lunch in Aarschot genuttigd. Rina zorgde voor frikandel en gekookt ei met brood, prima geluncht dus. Vervolgens zonder problemen naar Mechelen gefietst. Daar in de Romboutkathedraal (niet van de koffie, maar van Sint Rombout) onze eerste stempel gescoord. Voor Rina nog een probleempje om haar stempel boekje te vinden maar dat moet ze zelf maar uitleggen als we retour zijn.
We logeren bij een familie die vanuit de vereniging Vrienden van de fiets ruimte verhuurd aan fietsers. Blijkt een apart appartement op de eerste etage te zijn voor 19 € pp. De verhuurder was niet thuis maar de buurvrouw opende de deur voor ons. Super derhalve.
Dadelijk wat eten en tijdig naar bed. Morgen op weg naar Lessines, een plaatsje tussen Geraardsbergen en Doornik.

• 06 Augustus 2011 - 23:14

Bebbel:

Lieverds,
    goed om te horen, dat jullie eerste etappe bevallen is. Ik zag op de foto aan de mooie kuit meteen van wie die is! Zag er getraind uit, dus dat gaat wel goed komen. Wij hebben vandaag onze revanche-wedstrjd tennis tegen Thom en Mariëlle gespeeld en...verloren! Maar wel heel gezellig en gelachen.
    Succes verder! Dikke kus, bebbel