Bijna in Tours. - Reisverslag uit Vendôme, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu Bijna in Tours. - Reisverslag uit Vendôme, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu

Bijna in Tours.

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 Augustus 2011 | Frankrijk, Vendôme

Goed geslapen en vanochtend ontbeten bij la mama van gisteren. In tegenstelling tot wat we dachten: er is ook nog een papa. We worden bij het ontbijt uitgevraagd (wat voor werk, hoezo naar Compostella, etc. ) maar het is eigenlijk heel leuk.
We vertrekken geheel ingepakt: ook wijzelf in het plastic vanwege de motregen. Na een half uur stopt de regen en de rest van de dag zo nu en dan wel dreigend maar toch droog. 86 kilometer verder op een aangename manier: groot stuk door de vallei van de Loire en dat is dus vrijwel vlak rijden en dat bevalt prima.
Tussen de middag weer aan het water brood met kaas en paté.
In de loop van de dag lukt het niet om overnachting te regelen maar aangekomen in Vendôme is dat via de lokale VVV echter zo geregeld. Weer een aangename chambre d'hotes, nu in het centrum van de stad. Straks eten maar daarover morgen meer.
Groeten van de drie.

• 14 Augustus 2011 - 16:34

Bebbel:

De Loire...ook dat roept herinneringen op: St.Dié-sur-Loire??!! Het hotel bestaat niet meer, maar hoe zou het met de pastoor zijn, die ons zou verwennen met prachtige wijnen, niet dus!!: "je suis Charles de Gaulle".
    Beaucoup de plaisir!! bebbel

• 14 Augustus 2011 - 19:56

Lut En Pol:

De kaart van Frankrijk ligt hier open op tafel, zodat we jullie elke dag virtueel kunnen volgen. Zo te zien zitten jullie bijna halverwege op "jullie" Tour de France. En Rina: lukt het al een beetje met de nieuwe klikpedalen? En...blijven genieten onderweg.

• 15 Augustus 2011 - 06:07

André En Carla:

een Belgisch weertje met Franse charme en verder genieten van La douche France in het vooruitzicht van de cols.