Chartres en verder. - Reisverslag uit Le Temple, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu Chartres en verder. - Reisverslag uit Le Temple, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu

Chartres en verder.

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

13 Augustus 2011 | Frankrijk, Le Temple

Vandaag naar Chartres en verder.
Eerst even de Chinees van gisteren. Die hebben we niet gered: we kwamen eerder Le Donjon tegen, vermeld in de Michelingids. Van armoei daar maar naar binnen gegaan en perfect gegeten. Prima geslapen in onze cottage en weer op de fiets.
Om half elf een kop koffie: we werder door de uitbaatster wat vreemd aangekeken toen we koffie vroegen terwijl ze aan de witte wijn nipte.
Op een stevige bui na droog aangekomen in Chartres. De kathedraal is de reis waard. De ramen zijn inderdaad indrukwekkend, zoals de gehele kathedraal. Ook een stempel: gisteren al zonder stempel moeten doen dus dat moest vandaag anders.
De lokale Sint Pieter nog bezocht. Mooie kerk die overigens niet op de Romeinse variant lijkt.
Daarna doorgefietst naar Le Temple. De uitbaatster ontvangt ons met een biertje en een fles rosé en verhalen die bij terugkomst de moeite van het vertellen zijn. Pizza gegeten vanavond, en tijdig te bed.
Groeten van de drie.

• 13 Augustus 2011 - 21:00

Bebbel:

welterusten!
    xxbebbel

• 14 Augustus 2011 - 15:43

Lou:

Leuk om elke dag jullie reisverhaal te lezen, het is of we mee fietsen......
    Veel groetjes uit het regenachtige België.