En Ile de France - Reisverslag uit Dannemarie, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu En Ile de France - Reisverslag uit Dannemarie, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu

En Ile de France

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

12 Augustus 2011 | Frankrijk, Dannemarie

83 km verder. Niet gek voor Noord Frankrijk. Zoals al velen voor ons merkten: de colines, de heuvels dus, zijn kuitenbijters. Zo'n 500 meters verticaal geklommen. Om de een of andere reden zien die meters er op de fiets anders uit dan in een Peugeot.
Gisteren prima gegeten bij de Marokkaan. De rosé uit dat land blijkt evenmin te versmaden.
In de chambre d'hotes meer dan uitstekend geslapen. De gastheer, we schatten hem op 45 jaar, blijkt een ex legerofficier. In Frankrijk mogen die na 25 jaar met pensioen en dat deed de gastheer dus. En ik maar denken dat de brandweer in Nederland het luxe geregeld heeft....
Ongeveer halfweg de rit in een dorpje weer broodje met kaas en paté gegeten op een bankje voor de kerk ditmaal. Net klaar kwam een Nederlads echtpaar daar aan die hetzelfde reisdoel hebben maar daar twee hele maanden voor hebben uitgegrokken.
De nieuwe chambre d'hotes waar we nu zijn is zo weggekomen uit een Agatha's Christie-verhaal; net een Engels cottage dus.
Het eten zal vermoedelijk een Chinees worden maar daarover morgen meer.
Groeten van de drie

• 13 Augustus 2011 - 08:09

Bebbel:

Muliticultureel dus ook daar! Wat is een kuitenbijter in het frans?
    Laat die andere nederlanders maar, lekker luxe: twee maanden!!
    Gewoon doorpeddelen, dan halen jullie 't wel!

liefs, bebbel

• 13 Augustus 2011 - 17:45

André En Carla:

wat afzien voor dat het echte werk begint. Maar vooral genieten zo als ik kan lezen. We wensen het jullie.

• 13 Augustus 2011 - 20:26

Ank:

Hoi Hoi, Ben net terug uit het koude Val.d''isère. Waar ik het overigens prima heb gehad.
    Leuk nu jullie ervaringen te lezen.
    Ik vind jullie wel keien hoor. Ans goed eten hè. Daaaag succes en liefs