500 km! - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu 500 km! - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Ton vdv - WaarBenJij.nu

500 km!

Door: tonvandervossen

Blijf op de hoogte en volg Ton

11 Augustus 2011 | Frankrijk, Compiègne

Aangekomen in het dorp Méru: precies 500 kilometer onder de wielen gehad. Toch een memorabel moment dachten we zo.
Afgelopen nacht inderdaad in de slaapzaal uitstekend geslapen. We waren de enige die van de Gites gelegen in een kelder van een kapel, gebruik maakten. Toch wel bijzonder om te zien dat deze reis zo leeft. Je gaat naar het lokale VVV, meld dat je pelgrim bent en je krojgt de code van het slot om de gites binnen te kunnen er is dan niemand Er komt speciaal iemand naar ons toe om 18.00 uur om alles uit te leggen wat we al begrepen hadden en om af te rekenen: 10€ p.p....
Vandaag aan de zwaardere etappe begonnen. Het gaat nogal op en af hier maar we redden het nog steeds om de afgesproken slaapplaats te halen.
Redelijk zonnige dag met weer veel wind. Helaas weer naar het zuiden gedraaid dus vol op kop.
Broodje gegeten in het centrum van Clermont. De kerk zag er niet erg aantrekkelijk uit maar net toen we besloten door te fietsen kwam de secretaresse van de pastoor (zo meldde zij zich spontaan aan bij ons) met de mededeling datwe een stempel moesten komen halen. Berg weer op, stempel gekregen en de kerk bleef op slot.
Verder de middag wat stampen op de fiets. Berg op en wind tegen is best vermoeiend.
In Méru bij een chambre d'hotes aangekomen en uitstekend ontvangen met een jus d'orange (hoe lekker kan dat zijn!) in een mooie accomodatie.
Op aanraden van de patron gaan we dadelijk Marokaans eten. U leest daar nog over.
En tenslotte voor vandaag: hoe leuk is het om jullie reacties te lezen!

Groeten van de drie.

• 11 Augustus 2011 - 19:50

DEGEZELLIGE FAM.:

WIND TEGEN... TJA... WAT HADDEN JULLIE ANDERS VERWACHT VAN EEN " PELGRIMSTOCHT "??
    MAAR HET TIJ ZAL KEREN... DE WEERSGODEN ZIJN JULLIE VOOR DE VOLGENDE DAGEN GUNSTIG GEZIND... PROFITEER ERVAN!!!
    IN IEDER GEVAL VINDEN WIJ DIE 500 KM REEDS EEN HELE FLINKE PRESTATIE...CHAPEAU!!!! DOE ZO VERDER...TOT LATER

• 11 Augustus 2011 - 20:21

Pieternel:

Het is een ware perlgrimstocht! Gelukkig wacht op het eind van de dag een drankje, een smakelijke maaltijd en een goed bed.
    Leuk om ook jullie verhaal te lezen. Zo herkenbaar met het verhaal van Henk.
    En knap dat jullie al 500 km. van die 2600 af hebben gesnoept. Genieten jullie ook een beetje van de fietstocht of is het enkel zwoegen?

Lieve groetjes,

Pieternel en Henk

• 12 Augustus 2011 - 07:18

Bebbel:

Allons les coureurs! cinq cent kilomètres! Très bien.
    xx bebbel

• 12 Augustus 2011 - 09:03

Gaby Trompet:

Het is ook leuk om jullie te volgen via deze verslaggeving - ik geniet mee van de reis en wens jullie alledrie het allerbeste.
    Ga nu ook even met verlof - tot later...

• 12 Augustus 2011 - 12:00

Conny Tetteroo:

Wat leuk om dagelijks jullie resultaat te lezen. Het lijkt naast een sportieve fietsvacantie ook op een culinaire reis. Zet hem op reizigers.
    Liefs Conny

• 12 Augustus 2011 - 17:32

Lou:

Hallo dappere fietsers,

Schitterend, de eerste 500 km al op de teller. De kuiten zullen al wel gesmeerd zijn ?
    Geniet ,kijken, en fietsen maar....
    Groetjes van ons allen.